31-01-2024
Publication in Education for Chemical Engineers journal.
At INCAT, we strive to perform top level academic research in combination with up-to-date education of industrial chemical engineers in the making. However, to keep and improve this high level of research, it is important to invest in our education program and the future generation continuously and to keep our courses up-to-date with the state-of-the-art!
Therefore, the last two years, Arno de Reviere,Bram Jacobs, Ingeborg Stals and Jeriffa De Clercq implemented a cross-curricular project about the alkylation of anisole with 1-hexene and zeolites and the subsequent analysis by coupling the Chemical Reactors course with the Applied Instrumental Analysis course. We are proud to share our education publication regarding this cross-curricular project describing the learning objectives, the innovative experimental setup and the teaching methods via project-based learning and how this approach affects student performance and their engagement and interest with the project.
--> If you are looking to improve your Chemical Engineering Technology education program, then definitely take a look at our publication and how we implemented this interdisciplinary project:
https://lnkd.in/dcf5HN_E
Binnen INCAT streven we naar hoogwaardig academisch onderzoek in combinatie met actueel onderwijs voor toekomstige industrieel ingenieurs chemie. Om dit niveau van onderzoek te behouden en te verbeteren, is het belangrijk om voortdurend te investeren in ons onderwijsprogramma en de toekomstige generatie waarbij we onze lessen up-to-date houden met de nieuwste ontwikkelingen!
Daarom hebben Arno de Reviere,Bram Jacobs, Ingeborg Stals en Jeriffa De Clercq in de afgelopen twee jaar een cross-curriculair project geïmplementeerd omtrent de alkylering van anisol met 1-hexeen en zeolieten en de daaropvolgende analyses door het koppelen van Chemische Reactoren met Toegepaste Instrumentele Analyse. We zijn verheugd om onze onderwijspublicatie over dit interdisciplinaire project te delen waarin de leerdoelen, het innovatieve experimentele luik en de onderwijsmethoden via project gebaseerd leren worden beschreven, evenals hoe deze aanpak de prestaties van studenten beïnvloedt en hun betrokkenheid en interesse in het project.
--> Wil je jouw onderwijsprogramma voor Industriële Wetenschappen Chemie verbeteren, bekijk dan zeker onze publicatie en hoe we dit interdisciplinair project hebben geïmplementeerd: https://lnkd.in/dcf5HN_E